- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

استاندار آذربایجان غربی: ارومیه، خوی، ماکو و بوکان پر تصادف ترین ها در استان هستند

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و مناطق صعب العبور ، نیاز به امداد هوایی در مرکز، جنوب و شمال استان ضروری است و سازمان اورژانس کشور باید نسبت به تامین اورژانس هوایی همچنین اتوبوس آمبولانس در استان اقدام نماید.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی درکاهش تصادفات در استان، افزود: رسانه ها و بویژه صدا و سیمای مرکز ارومیه و مهاباد با تولید محتوای مناسب فرهنگی و اجتماعی و همچنین فرهنگ رانندگی می توانند در آگاه سازی مردم و کاهش تصادفات نقش موثری ایفا کنند.

او همچنین با تاکید بر آموزش و بهره مندی از ابزارهای مختلف در مسائل پیشگیرانه، خاطرنشان کرد: تشکل‌های غیردولتی می‌توانند در این حوزه نقش موثری داشته باشند و نیاز است در شورای اطلاع رسانی استان روند تولید محتوا و همچنین مباحث فرهنگی و اجتماعی دخیل در تصادفات بصورت کارشناسی بررسی شود.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت اطلاع رسانی مستمر به رانندگان و میهمانان نوروزی استان در خصوص اهمیت رعایت ایمنی در رانندگی نیز اشاره کرد و افزود:  در کنار اطلاع رسانی، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در مبادی ورودی و مسیرهای پرتردد استان می تواند خاطره خوبی از سفر به استان آذربایجان غربی برای میهمانان را به همراه داشته باشد.

معتمدیان در ادامه با اشاره به نیاز استان به ایمن سازی جاده ها، افزود: ۱۴ نقطه حادثه خیز در استان در دولت سیزدهم ایمن سازی شده و ۲۳ نقطه نیز تا پایان هفته دولت سال آینده ایمن سازی می شود و با توجه به اهمیت توجه به رفع نقاط حادثه خیز در استان ، اعتبارات لازم برای رفع  نقاط حادثه خیز باقی مانده نیز تامین شده و کارهای اجرایی آنها به زودی آغاز می شود.

او با بیان اینکه شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو و بوکان پرتصادف ترین شهرستانهای استان هستند، تصریح کرد: مصوبات شورای راهبری تصادفات استان مربوط به تمامی شهرستان های استان بوده وضروری است فرمانداران استان توجه ویژه ای به اجرای این مصوبات داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اینکه پاکسازی حاشیه جاده ها و اطراف شهرها نباید بصورت مقطعی صورت بگیرد و ضروری است این کار در طول سال در اولویت کاری دستگاه های متولی قرار داشته باشد و در این زمینه از ظرفیت شرکت های خدماتی بخش خصوصی و بویژه دهیاران استان می توان استفاده کرد.

او  با اشاره به اینکه علت اصلی بسیاری از تصادفات در استان عامل انسانی است، گفت: ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن، راهکار مهم کاهش تصادفات به شمار رفته و برای این امر اقدامات ویژه ای در استان برنامه ریزی می شود.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه تقویت خدمات اورژانس جاده ای و هوایی در اولویت استان قرار دارد، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و مناطق صعب العبور ، نیاز به امداد هوایی در مرکز، جنوب و شمال استان ضروری است و سازمان اورژانس کشور باید نسبت به تامین اورژانس هوایی همچنین اتوبوس آمبولانس در استان اقدام نماید .