- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

هزار اصله نهال در خوی کاشته شد

شهردار خوی گفت: ۲۰۰ هزار اصله نهال در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، با همراهی نهادهای مختلف طی سال جاری در سطح این شهر کاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، حسن نصرالله پور افزود: در همین راستا، همزمان با هفته منابع طبیعی سال جاری سه هزار اصله نهال در شهر خوی غرس شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

وی ادامه داد: شهرداری خوی برای تحقق طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال و تحقق سهم شهرستان، با تدابیر لازم در کنار منابع طبیعی شهرستان قرار دارد.

شهردار خوی با اشاره به کاشت نهال در باغ تاریخی دلگشای این شهر گفت: با توجه به احیای این باغ و نزدیک شدن به افتتاح این پروژه فاخر، بیش از ۹۰ اصله نهال کاج و چنار نیز در محوطه باغ کاشته شد.

نصرالله پور اظهار کرد: روز درختکاری به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و پس از مراسم درختکاری، کاشت نهال هایی همچون زبان گنجشک، سنجد، یاسمن، سرو خمره ای و نقره ای و کاج مشهد در سطح شهر نیز آغاز شد.

در ایران، ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز درختکاری» است.