- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

طرح آموزش ارتقا و پایدارسازی مهارت پس از بحرانهای طبیعی در خوی

با همکاری سازمان جهانی یونسکو طرح ارتقا و پایدار سازی مهارت در پسا بحران های طبیعی در خوی اجرا می شود .

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در این طرح که با همکاری  و مشارکت سازمان جهانی یونسکو و روابط بین الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اجرا می‌شود از بنگاه‌ها، گروه‌ها و مهارت آموزان و مربیان مهارت با برگزاری دوره‌های تکمیلی حمایت می‌شود.

عباس کریمی مدیر امور بین الملل و گروه کار آفرینی سازمان آموزش وفنی و حرفه‌ای کشور گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح برگزاری دوره‌های ارتقاء، بهبود و پایدار سازی مهارت در پس از زلزله پارسال خوی است که در ۳ بخش اجرا می‌شود.

وی افزود: ارتقای مهارت زندگی و فرایند آموزشی  مربیان، کارشناسان، کارکنان بخش دولتی و آموزشگاه‌های مهارت آموزی بخش خصوصی اولین بخش این طرح است که در این بخش ۸۵ نفر زیرآموزش‌های لازم قرارمی  گیرند.

مدیر امور بین الملل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در بخش دوم این طرح، کمک و حمایت از بنگاه‌ها و مهارت آموزانی است که در حین و قبل از زلزله دچار خسارت شده اند، در این بخش نیز حداقل از ۳۰ بنگاه مهارت آموزی و مهارتی حمایت مادی و معنوی می‌شود.

کریمی تصریح کرد: ایجاد ۴ کمپ تابستانی کار آفرینی برای ۱۶۰ نوجوان و جوان دختر و پسر بااستعداد در گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۹ سال نیز سومین بخش اجرای این طرح است که در قالب آن  مهارت‌های نرم، کار تیمی، بازار، اقتصاد و کسب و کار برای این گروه‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: یونسکو برای اجرای این طرح ۹۰ هزار دلار کمک مالی در نظر گرفته است.

مدیر امور بین الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه به برنامه بین المللی مهارتی این سازمان هم اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های دیپلماسی مهارت با شرکت ۲۴ نفرمربی از ۷ کشور افریقایی با محوریت آموزش مهارت تعمیر و نگهداری خودرو، اجرای طرح ترکیب دیجیتال در آموزش فنی وحرفه‌ای و نحوه کمک به آموزش‌های  فنی و حرفه‌ای از مهمترین برنامه‌ها و دوره‌های بین المللی این سازمان است.

این طرح در قالب ۳ دوره به مدت ۳ روزبا حضور ۲۰۰ نفر با مدیریت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خوی برگزار  و در پایان به افراد گواهی مهارت دوره اعطاء می‌شود.