- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اجرای ۲۶ طرح برای بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی خوی

با بهره برداری از ۲۶ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خوی بیش از ۱۳ هزار متر مربع برمساحت فضا‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]،  اجرای ۲۶ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان، شهرستان خوی را به کارگاهی از عمرانی و سازندگی برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در شمال استان تبدیل کرده است.

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی گفت: برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان در حال حاضر ۲۶ طرح عمرانی شامل ساخت مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت توسعه مراکز آزمایشگاهی در این شهرستان در دست اجراست.

وی افزود: ۱۳ طرح از این طرح‌ها اخیرا به بهره برداری رسید و بقیه نیز با میانگین پیشرفت ۳ تا ۸۰ درصد اوایل سال آینده آماده افتتاح می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی اعتبارات این طرح‌ها را بیش از ۵۵۸ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها در مجموع بیش از ۱۳ هزار و ۳۱۹ متر مربع برمساحت فضا‌های درمانی و بهداشتی شهرستان خوی افزوده می‌شود.

دکتر حبیب زاده تجهیز بیمارستان‌های خوی به امکانات  پزشکی و درمانی جدید را در اولویت برنامه‌های دانشکده دانست و گفت: درسال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشکده و همچین بیش از ۳۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیران برای تجهیز بیمارستان‌های خوی هزینه شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی به توسعه و ایجاد بخش‌های ضروری در بیمارستان‌های خوی هم اشاره کرد و افزود: ایجاد بخش مهم انژیوگرافی در بیمارستان مرحوم آیت ا.. خوی برای ارائه خدمات به بیماران قلبی شمال استان از مهمترین این طرحهاست که با استفاده از متخصصان این رشته امکان ارائه خدمات به بیماران قلبی در شمال استان در خوی را فراهم و از سفر دیگر به استان‌ها جلوگیری کرده است.

وی ایجاد مرکز کلنیک درمان ناباروری، و مرکز فیزیوتراپی را از دیگر بخش‌های ایجاد شده در بیمارستان‌های خوی برای تکمیل زیر ساخت‌های حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد.

دکتر حبیب زاده همچنین افزایش رشته‌های تحصیلی این دانشکده و ایجاد رشته پزشکی را دو دستاورد مهم این دانشکده در دو سال اخیر دانست و تصریح کرد: امسال رشته‌های تحصیلی این دانشکده از ۶ رشته به ۹ رشته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این دانشکده در بخش شاخص‌های پژوهشی هم با اجرای طرح‌های پژوهشی موفق، تاثیر گذار و کاربردی از رتبه هشتم به رتبه سوم دربین ۶۴ دانشکده کشور ارتقا پیدا کرده است.

دکتر حسن پور معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی خوی هم هم از فعال بودن ۵۶۵ تخت بیمارستانی در دو بیمارستان امام خمینی و آیت ا.. خوی این شهرستان  خبر داد و افزود: برای افزایش سرانه تخت بیمارستان مجوز ساخت بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی ترومای شمال استان جدید در خوی برای جایگزینی بیمارستان فرسوده قمر بنی هاشم از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر شده است و زمین ۱۲ هزار متر مربعی این بیمارستان نیز تامین شده است.