- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بیست و یکمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در خوی

بیست و یکمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، شامگاه روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه و در ادامه سفر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به حوزه قضایی خوی بیست و یکمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با محوریت بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی مستقر در این شهرستان در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تبریک اعیاد فرخنده شعبان بیان داشت: این جلسه با درخواست واحد‌های تولیدی مبنی بر وجود مشکلات حقوقی تعدادی از واحد‌های تولیدی خوی منعقد شده است.

عتباتی افزود: هماهنگی و همراهی بین همه مجموعه‌ها جهت توسعه استان وجود دارد و این اتحاد و انسجام بسیار ارزشمند است.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: امروز مشکلات ۴ واحد تولیدی و ۲ مشکل عمده واحد‌های تولیدی مستقر در خوی بررسی می‌گردد و یقیناً با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های قضایی و اجرایی می‌توان مشکلات را به بهترین شکل ممکن حل و فصل نمود.

عتباتی تاکید کرد: می‌بایست رویکرد در حل و فصل مشکلات تولید حمایتی باشد، چرا که فعالان اقتصادی کمک بزرگی در چرخش چرخ‌های تولید و ایجاد اشتغال و در نتیجه کاهش بزهکاری و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارند، چرا که بیشتر جرایم و بزه‌های ارتکابی ریشه در معیشت و بیکاری دارند و اشتغال بیشتر که مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد، کاهش بزهکاری، اختلافات خانوادگی و معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بیان داشت: کمک به واحد‌های تولیدی توسعه اشتغال استان را به همراه دارد و این جلسات کمک می‌کند تا با همفکری و ارائه نظرات تخصصی از سوی اعضای حاضر به یک راهکار کاربردی در رفع مشکلات رسید.

مجیدی ادامه داد: در سال جاری بیش از بیست جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری استان تشکیل شده که در آنها مشکلات بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی مطرح و با همفکری توانسته ایم از تعطیلی واحد‌های تولیدی جلوگیری و تولید در آنها تثبیت شود.

لازم به ذکر است در این جلسه ۴ ساعته مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز خوی، شرکت تعاونی ۲۰۷ هزار نقش بلور، نساجی خوی، شرکت آراز سلولز، بررسی مشکلات آب مصرفی صنایع تولیدی به دلیل دشت ممنوعه بودن و بررسی مشکلات مالیاتی و بانکی واحد‌های تولیدی خوی که در اثر زلزله خسارت دیده اند مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر مصوباتی برای رفع این مشکلات به تصویب رسید.