- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی لازمه تولید پایدار محصولات کشاورزی است

مدیر امور اراضی آذربایجان غربی گفت:یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی لازمه تولید پایدار محصولات کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیر امور اراضی آذربایجان غربی با حضور در استودیو کشاورز مرکز استان آذربایجان غربی و ارتباط با شبکه ملی برکت، به تشریح اهمیت تجمیع و یکپارچه سازی اراضی زراعی و باغ‌ها پرداخت.

مجتبی روح الامین در این برنامه از اهمیت تجمیع و یکپارچه سازی اراضی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان امور اراضی کشور یاد کرد و گفت: تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی لازمه تولید پایدار محصولات کشاورزی است؛ یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در کشور، خردشدن اراضی و کشاورزی سنتی است.

وی افزود: باید به سمت کشاورزی مکانیزه و مدرن حرکت کنیم و گام اول در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی است.

روح الامین اضافه کرد: برای اجرای این طرح نمی‌توان نسخه واحدی برای کل استان درنظر گرفت و با توجه به شرایط باید برای هر منطقه از روش‌های جداگانه‌ای بهره برد.

روح الامین ادامه داد: اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث توجیه اقتصادی کشاورزی، بهینه شدن فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری منابع و در نهایت توسعه پایدار بخش کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، امور اراضی و ترویج کشاورزی باید در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از روش‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا در نهایت موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.