- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۱.۹ میلیارد دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان غربی از صادرات یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان به خارج کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، اسد فرهمند در این زمینه اظهار کرد: ارزش صادرات انواع کالا‌های تولید شده داخل کشور از گمرکات آذربایجان غربی به بیش از یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلار رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۴ میلیون و ۸۰۲ هزار تن انواع کالا‌های تولید شده داخل کشور از گمرکات استان به بازار‌های هدف در کشور‌های مختلف جهان به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلار صادر شده است.

فرهمند اضافه کرد: همچنین در ۱۰ ماهه نخست سال جاری جهت تأمین کالا‌های مورد نیاز کشور در حوزه‌های مختلف که تولید مشابه داخلی ندارند نزدیک به ۴۱۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۵۵ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به تغییر رویه صدور پروانه‌های صنفی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها و تعیین مدت زمان مشخص برای صدور و یا پاسخگویی به درخواست‌های ثبت شده در این سامانه، آذربایجان غربی در حوزه صدور مجوز‌های لازم از طریق این درگاه جزو رتبه‌های برتر کشور است.