- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

افتتاح مجتمع تولید،چاپ و بسته بندی کارتن در خوی

با بهره برداری از مجتمع تولید و چاپ و بسته بندی کارتن در شهرک صنعتی خوی زنجیره بازیافت، تولید کارتن و مقوا در آذربایجان غربی تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، این مجتمع که در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع  زیر بنا احداث و تجهیز شده است، انواع جعبه‌های کارتنی، دارویی، بهداشتی، مواد غذایی، پوستر و کتاب را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

پیش از راه اندازی این واحد، مجموعه بازیافت و تولید مقوا نیز در شهرک صنعتی خوی از حدود ۱۰ سال قبل فعالیت و تولید خود را آغاز کرده بود.

عضو هیئت مدیره این مجمع و رئیس کمیسیون چاپ کشور  گفت: برای ساخت و تجهیز این مجتمع بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مجید محبی افزود: با بهره برداری از این مجتمع روزانه ۵۰ تن انواع کارتن تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

وی اشتغال این مجتمع را ۲۵ نفر اعلام وتصریح کرد: بابهره برداری از طرح توسعه این مجمتع اشتغال آن به بیش از ۷۰ نفر خواهد رسید.

صنعت کارتن سازی جزو ده صنعت بزرگ جهان است و با توجه  به امکان بازیافت محصولات آن، یک صنعت سبز قلمداد می‌شود، صنعتی که اکثر صنایع برای عرضه محصولات خود به آن نیاز مبرم دارند.

ظرفیت تولید کارتن در کشور ۲ میلیون تن است که در صورت تکمیل این ظرفیت میتوان بفکر صادرات و ارزآوری از این محل بود.

مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی در آئین افتتاح این طرح تولیدی گفت: با افتتاح این طرح زنجیره تولید کارتن از بازیافت تا تولید مقوا و کارتن در  آذربایجان غربی تکمیل شد.

جعفری این چرخه علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان قادر به تامین نیازسایر استان‌ها هم است.

وی همچنین از بازگشت به چرخه تولید ۵ واحد تولیدی راکت در شهرستان خوی خبر داد و افزود: کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه و تسهیلات سرمایه در گردش  از مهمترین مشکلات این واحد‌ها بود که با رفع این موانع این واحدها‌ی غیرفعال با ایجاد اشتغال به بیش از ۱۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشتند.