- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آغاز بهره برداری از ۶ طرح زیست محیطی در آذربایجان غربی

همزمان با افتتاح ۶۷ طرح زیست محیطی کشور، بهره برداری وبیناری از ۶ طرح در آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ۶ طرح زیست محیطی در استان آذربایجان غربی ظهر امروز به صورت سراسری و همزمان با ۶۷ پروژه زیست محیطی کشور با حضور وبیناری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

این طرح‌ها در شهر‌های ارومیه، سلماس، مهاباد، خوی و پیرانشهر با حضور وبیناری دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  در محل نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به صورت همزمان  افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز شد.

این طرح‌ها شامل بهره برداری از سیستم پایش آنلاین نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه و خوی، بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد، افتتاح سیستم تصفیه خانه فاضلاب شرکت پگاه سلماس و افتتاح سیستم پایش آنلاین کارخانه قند ارومیه و پیرانشهر هستند که با اعتباری قریب به ۷۰۰ میلیارد ریال به سرانجام رسیده اند.

دکتر سعید شهند در حاشیه این مراسم ضمن بیان اهمیت بهره مندی از سیستم های پایش برخط زیست محیطی در صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ استان ، سیاست سازمان حفاظت محیط زیست را حرکت به سمت هوشمندسازی پایش های زیست محیطی دانست و از الزام قانونی واحدهای مشمول در ایجاد سیستم های پایش برخط  در استان خبر داد.