- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آذربایجان غربی، نخستین در بهره مندی از تهاتر نفت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این استان نخستین استان کشور در جذب اعتبارت تهاتر نفت برای اجرای طرح‌های راهسازی است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: با مساعدت و همکاری مدیران ارشد و استانداری، این استان نخستین استان کشور در جذب اعتبارت تهاتر نفت برای اجرای طرح‌های راهسازی است.

سید محسن حمزه‌لو اظهار داشت: بر اساس آمار‌های اعلام شده در همایش ملی پایش عملکرد استان ها، طی سال ۱۴۰۲، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای تامین اعتبارات پروژه‌های راهسازی آذربایجان غربی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استفاده از تهاتر نفت در اجرای پروژه‌هاست، ادامه داد: تلاش می‌شود از محل ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده برای سرعت بخشی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی – راهسازی استفاده بهینه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تامین منابع مالی پروژه‌های راه سازی یکی از دغدغه‌های اصلی است که باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا منابع مالی لازم به پروژه‌های استان تخصیص یابد.

حمزه‌لو افزود: در بخش اعتبارات ابلاغی طرح‌های راهسازی نیز آذربایجان غربی با ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار جزو استان‌های برتر است.