- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آذربایجان‌غربی سومین استان برتر شمشیربازی کشور

رییس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به حل مشکل تامین تجهیزات شمشیربازی گفت: استان آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشرو در رشته شمشیربازی است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی در مجمع انتخاباتی هیات استان نیز با اشاره به وضعیت ایده‌آل شمشیربازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: استان از پیشروهای این رشته ورزشی در سطح کشور است و در ارزیابی خوداظهاری هیات‌های استانی رتبه سوم متعلق به استان آذربایجان‌غربی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ملی استان آذربایجان‌غربی و برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در این استان، توانایی میزبانی از مسابقات شمشیربازی وجود داشته و فدراسیون آماده است در این راستا حمایت لازم را داشته باشد.

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: هیات استان در برنامه‌های خود میزبانی دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری، ظرفیت‌سازی آموزش کیفی ورزشکاران و آموزش مربیان، توانمندسازی بدنه بانوان، ارتباط مستمر با بدنه دانش آموزش دانشگاهی کارگری و استفاده از ظرفیت‌های دورمانده خانواده شمشیربازی را در برنامه‌های مدنظر خود قرار دهد.

پورسلمان افزود: یکی از مشکلات جدی شمشیربازی، کمبود و هزینه بالای تجهیزات بود که امروز فدراسیون توانسته این مشکل را حل و امکان تامین تجهیزات را در سریع‌ترین زمان فراهم کند.

وی در ادانه گفت: تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات آتی انتخابی المپیک شانس کسب اولین و احتمالا تنها سهمیه تیمی المپیک را دارد و انتظار داریم به این مهم دست یابیم.