- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین گلخانه آذربایجان غربی

عملیات اجرایی بزرگترین گلخانه هیدرو‌پونیک آذربایجان غربی در شهرستان خوی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در دومین روز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار آذربایجان غربی عملیات اجرایی بزرگترین گلخانه هیدرو‌پونیک آذربایجان غربی در روستای ملهذان شهرستان خوی آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این گلخانه ۵۰ هکتاری در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار که در ۳۹ هکتار آن کشت به صورت هیدرو پونیک خواهد بود در کنار شهرک گلخانه‌ای روستای ملهذان شهرستان خوی با بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

خسرو شهبازی با بیان اینکه با بهره برداری از این گلخانه سطح گلخانه‌های استان آذربایجان غربی بیش از دو برابر خواهد شد ادامه داد: با بهره برداری از گلخانه ملهذان ضمن ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر زمینه تولید افزون بر ۱۵ هزار تُن گوجه فرنگی، خیار و انواع محصولات سبزی و صیفی فراهم خواهد شد.

وی می‌گوید: این واحد گلخانه‌ای با هدف افزایش راندمان تولید، استفاده بهینه از آب و خاک و سوق کشاورزان به سمت کشت گلخانه‌ای و تامین نیاز‌های داخلی و صادرات به کشور‌های روسیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس در زمین مرتعی و شوره زار احداث می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر ۲۴۲ باب گلخانه با ۷۲ و دو نیم هکتار مساحت در سطح استان مورد بهره برداری است که در ۳۹ هکتار از آن‌ها کشت به صورت هیدرو پونیک می‌باشد.