- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

واگذاری ۸۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران شهرک‌های کشاورزی آذربایجان‌ غربی

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک های کشاورزی خلیفه لوی نقده، درشک سلماس و مهلذان خوی طی یک سال اخیر واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، علی پیرمرادی افزود: برای تسهیل کار و حمایت از سرمایه گذاران شهرک های کشاورزی استان در سال جاری بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال ساخت و ساز در شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی با تلاش سرمایه گذاران به مساحت ۲۵ هکتار انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: طی یک سال اخیر چهار هکتار گلخانه در شهرک های کشاورزی خلیفه لوی نقده، دریاس مهاباد و درشک سلماس به بهره برداری رسیده و ۴۵۳ هکتار از اراضی ملی در روستای ولدیان آغ بولاغ شهرستان خوی جهت ایجاد شهرک دامپروری اختصاص یافته است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: تعیین مناطق مستعد برای ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، سازماندهی بهره‌برداران با اعمال مدیریت متمرکز، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، بهره‌گیری از فناوری جهت ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، بهینه کردن فرآیندها و روش‌ها در تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی مطابق با استانداردهای جهانی، توسعه صادرات و بهره گیری بهینه ازمنابع آب و خاک و انرژی و نهاده ها در تولید محصولات کشاورزی از اهداف شرکت است.

پیرمرادی با بیان اینکه توسعه ۲ هزار هکتاری شهرک‌های کشاورزی این استان در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک ضروری و در دستور کار است، گفت: شهرک‌های کشاورزی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه در اقتصاد آذربایجان‌غربی مطرح است که افزایش سهم آن در بخش کشاورزی توام با کاهش ۱۰ برابری مصرف آب و افزایش چندین برابری تولید بوده که هر دوی این موارد، بستری برای رونق و راندمان بالای تولید پایتخت کشاورزی کشور به شمار می رود.