- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۳۰۰ کیلومتر راه طی ۲ سال گذشته در آذربایجان‌غربی احداث شده است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳۰۰ کیلومتر طی ۲ سال گذشته در استان احداث شده و در صدد هستیم سال آینده نیز روند ساخت سالانه ۱۵۰ کیلومتر راه را در استان ادامه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در دستور کار پیگیری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار دارد، احداث آزادراه ارومیه – تبریز است.

وی اضافه کرد: همچنین توجه ویژه به احداث مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی از جمله موارد مدنظر دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است که در سال های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در این خصوص در آذربایجان غربی به ویژه در محور نقده – پیرانشهر – تمرچین و خوی – قطور – رازی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: امسال ۲۵ کیلومتر از مسیر خوی – قطور – رازی و ۱۷ کیلومتر از مسیر نقده – پیرانشهر – تمرچین احداث شده و سعی داریم در سال آتی نیز این روند را تداوم بخشیده و مقدار بیشتری از مسیرها را احداث کنیم؛ البته سال آینده قصد تعیین تکلیف کامل مسیر نقده – پیرانشهر را داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان زیر بار ترافیک بوده ولی هنوز آزادراه نداریم، ادامه داد: احداث آزادراه ارومیه – تبریز نخستین گام در بهره مندی از آزادراه است که در صدد هستیم با توجه به انتخاب پیمانکار جدید، زمینه تسریع در این طرح مهم برای استان فراهم شود.

حمزه لو بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۰ کیلومتر راه در آذربایجان غربی در دست اجرا بوده و ۳۷۰ کیلومتر نیز در دست مطالعه است.

وی یکی دیگر از طرح های اجرایی مهم زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی در آذربایجان غربی را طرح نهضت ملی مسکن خواند و گفت: ۲۰۳ هزار واحد مسکن در این خصوص برای استان طراحی شده که در قالب مساکن حمایتی، روستایی، بازآفرینی شهری، استیجاری و خودمالکی انجام می شود.

وی افزود: در این راستا ۲.۵ برابر ظرفیت تعیین شده برای استان، زمین در آذربایجان غربی تامین شده است.