- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ارزش تجارت از گمرکات خوی از مرز ۱۱۸ هزارمیلیون دلار گذشت

فرماندار خوی گفت:ارزش تجارت از گمرکات خوی از مرز ۱۱۸ هزارمیلیون دلار گذشت.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، این مراسم به مناسبت روز جهانی گمرک کارکنان گمرک با برنامه‌های مختلفی سالروز تاسیس گمرک را جشن گرفتند.

استان آذربایجان غربی با ۱۲ گمرک از جمله استان‌های تاثیرگذار کشورمان در توسعه صادرات و واردات کالا و تجارت است.

شهرستان خوی هم در آذربایجان غربی با دو گمرک زمینی خوی و گمرک ریلی و مرزی رازی سهم ویژه‌ای در امر تجارت و صادرات و ترانزیت کالا ایفا میکند.

علی نژاد فرماندار خوی در بازدید از گمرک خوی به مناسبت روز جهانی گمرک در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما از افزایش حجم تجارت در گمرکات خوی خبر داد و افزود:در ده ماه کذشته امسال میزان صادرات و واردات از گمرک خوی و کمرک ریلی رازی ازسقف ۱۱۸ میلیون دلار فرارتررفت که نسبت به مدت مشابه پارسال ده درصد رشد داشته است.

وی همچنین از تلاش برای راه اندازی رویه ترانزیت زمینی از پایانهرازی هم خبر داد و اقفزود: زیر سالخت‌های این طرح در حال تکمیل است.

فرماندار خوی به افزایش تردد مسافر از پایانه رازی خوی هم اشاره کرد و افزود: درده ما گذشته امسال بیش از ۱ میلیون ۳۸۰ هزار نفر مسافر از طریق مرز رازی تردد کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

چاووشی مدیر کمرک زمینی خوی هم در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: در ده ماه گذشته امسال ۲۹ هزار ۱۲۸ تن انواع کالا به ارزش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ازاین گمرک صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از ۱۰ درصد رشد برخوردار است.

وی افزود: در این مدت ۴۲ هزار ۸۷۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار از طریق این گمرک به کشوروارد شده است که در مقایسه با سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

خدادوست مدیر گمرک ریلی رازی هم گفت: درده ماه گذشته امسال ۸۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۴ میلیون دلار از طریق این گمرک به ترکیه و کشور‌های اروپایی صادر شده است.

وی گمرک ریلی رازی را مهمترین مبادی مهم ترانزیت ریلی کشوربه ترکیه و اروپا اعلام کرد و افزود: در ده ماه گذشته امسال ۲۴۰ هزارتن کالابه ارزش ۲۱۵ میلیون دلا راز طریق این گمرک ریلی ترانزیت شده است.

خدادوست تصریح کرد: ترانزیت ریلی در این مدت در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۴۵ درصد و ارزش ۴۰ درصد افزایش داشته است.

در این مدت گمرکات شهرستان خوی بیش از ۴ هزارمیلیارد ریال درآمد داشته اند.