- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۶۵ هزار میلیارد ریال طرح گردشگری آذربایجان‌غربی در دست اجراست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه صورت‌گرفته برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان گفت: دراین خصوص ۵۰ طرح با ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مرتضی صفری افزود: ۱۱هتل به همراه اقامتگاه های بوم گردی، غذاخوری های سنتی، مجتمع های رفاهی و گردشگری از جمله پروژه های دردست اجرا برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان است.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری اولویت این اداره کل به شمار می رود، اضافه کرد: در همین راستا و به منظور افزایش زمان ماندگاری گردشگران در اماکن تاریخی ایجاد اماکن اقامتی و تفریحی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برای توسعه گردشگری استان و ایجاد مراکز تفریحی لازم برای گردشگران، مجتمع های تفریحی و گردشگری، شهربازی ، موزه های فاخر و بازارهای مناسب در دستور کار قرار گرفته است تا گردشگران از آنها بهره‌مند شوند.

صفری اظهار کرد: تبدیل مدرسه هدایت به نخستین خانه صنایع دستی استان، مرمت خانه انصاری، تبدیل مدرسه ۲۲ بهمن به موزه و همچنین تبدیل دنیای بازی سابق به بازارچه صنایع دستی ازجمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در جهت توسعه گردشگری و ایجاد زیر ساخت های لازم برای گردشگری آذربایجان‌غربی است.