- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بررسی روند تامین آب و رفع تنش آبی در شهرستان خوی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: با اقدامات انجام شده بخش زیادی از مشکلات ۶۰ روستا ی دارای تنش آبی رفع شده اند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، جلسه ای با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و جمعی از مسئولین با موضوع بررسی و هم اندیشی تنش آبی در سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی برگزار شد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در ابتدای جلسه به تشریح وضعیت آب شرب شهرستان پرداخت و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش بارش ها سطح ایستابی آبهای زیر زمینی کاهش یافته است.

یداله سلطانی تصریح کرد: با عنایت به اینکه تامین آب شرب شهرستان خوی از آبهای سطحی تامین می شود باید تامین آب خوی از یک منبع پایدار مانند سد در برنامه ها قرار گیرد تا مشکلی در تامین آب شرب نداشته باشیم.

سلطانی بدهی معوقه مشترکین و سازمانهای دولتی را یکی از چالش های این شرکت نامید و خاطر نشان کرد: با توجه به این شرکتهای آب و فاضلاب خودگران هستند و با درآمد حاصل از آب بها و فروش انشعاب امور خود را می گذرانند، در صورت عدم پرداخت آب بها این شرکت در ارائه خدمات خود دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به تنش آبی در روستاها گفت: ۶۰ روستا در شهرستان خوی دارای تنش آبی هستند که با اقدامات انجام شده بخش زیادی از مشکلات این روستاها رفع شده اند.

در ادامه جلسه روسا و مدیران ادارات مختلف به بیان نظرات و راهکارهای خود پرداختند.

در انتهای جلسه حجت الاسلام قاسمخانی امام جمعه شهرستان خوی گفت: با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب  باید مردم را به آینده امیدوار کرد، برای این کار باید مسئولین نسبت به حل مشکلات مردم حساس باشند و بدانیم هیچ مشکل لاینحلی وجود ندارد.

او هدف از برگزاری این جلسه را تبادل نظر و ارائه راهکار در خصوص حل مسائل و مشکلات مردم عنوان کرد و بیان داشت پیگیری و رفع مشکلات مردم وظیفه ماست و باید در راستای مرتفع کردن این مشکلات تلاش موثر داشته باشیم و چنانچه مشکلاتی در سطح شهرستان قابل حل نباشد، آن را در سطح استان یا کشور پیگیری کنیم.