- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

همایش و نمایشگاه کار انگیزی در خوی برگزار شد

با هدف ارزیابی طرحهای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و موسسه خیریه عترت بوتراب همایش و نمایشگاه کار انگیزی در خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در این همایش و نمایشگاه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و کار آفرینان زیر پوشش کمیته امداد و موسسه خیریه عترت بوتراب و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی برگزار شد توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار و مددجویان توانمند و خودکفای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و موسسه خیریه عترت بوتراب ارزیابی شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در حاشیه این همایش از اجرای طرح ملی توانمند سازی زنان سرپرست  خانواده در استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح که از طرف وزارت کشور، با راهبری کمیته امداد امام خمنیی ره در ۱۲ استان اجرا می‌شود زنان بد سرپرست و بی سرپرست غیر پوشش نهاد‌های حمایتی از تسهیلات لازم برای توانمند سازی استفاده می‌کنند.

الهامی افزود: برای اجرای این طرح ۱۶۵ میلیارد ریال  تسهیلات به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است که این تسهیلات برای اشتغالزایی و توانمند سازی اقتصادی  ۶۰۰ بانوان سرپرست و بد سرپرست خانوار پرداخت شده است.

وی افزود: شهرستان خوی در اجرای این طرح با جذب بیشترین تسهیلات و اشتغالزایی در رتبه نخست قرار گرفته است.

بیگ زاده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این همایش با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی این نهاد گفت: امسال  قرار است بیش از ۱۸ هزار طرح اشتغالزایی با ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبارتوسط مدد جویان این نهاد  اجرا شود که تا پایان دیماه ۸  هزار طرح با ۸ هزار فرصت شغلی به مرحله اجرایی رسیده است.

شیرآوند معاون اشتغال و خودکفایی موسسه خیریه عترت بوتراب هم در این همایش گفت: این موسسه خیریه در ۸ استان محروم کشور بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ خانواده و ۷ هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم را زیر پوشش دارد.

وی افزود: مهمترین محور برنامه‌های این موسسه خوداتکایی و خودکفایی خانواده هاست که این موسسه سالیانه با ایجاد شغل به ۶۰۰ خانواده و فرزند آن‌ها در این مسیر بسیار موفق عمل کرده است.

علی نژاد فرماندار خوی هم در جریان همایش بر ضروت نظارت بر اجرای موفق طرح‌هایی اشتغالزایی تاکید کرد.

در نمایشگاه کارانگیزی این همایش توانمندی‌های بانوان و مادران زیر پوشش موسسه خیریه عترت بوتراب و کمیته امداد در زمینه‌های مختلف در ۱۰ غرفه به نمایش گذاشته شده بود.

در پایان این همایش موسسه خیریه عترت بوتراب به ۲۵ نوعروس زیر پوشش خود و کمیته امداد هرکدام ۱۰۰ میلیون ریال هدیه نقدی جهت خرید و تهیه جهیزیه اهدا کرد.