- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تاکید فرماندار خوی بر تدوین تقویم فرهنگی شهرستان

فرماندار خوی بر تدوین تقویم فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی و کتاب خوانی در بخش ها و روستاهای شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، با حضور فرماندار چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی‌های شهرستان خوی برگزارشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: شهرستان خوی دارای ۹ باب کتابخانه عمومی، ۲ باب کتابخانه مشارکتی در زندان مرکزی و زندان باز شهرستان، ۲ باب ایستگاه مطالعه در بیمارستان شهید مدنی و پارک بانوان است.

هادی درستی افزود: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیش از ۷ هزار نفر عضو فعال و بیش از ۱۱۴ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دارند.

در این جلسه کریم علی نژاد، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی ضمن تشکر از اجرای کامل مصوبات قبلی انجمن و شهردار شهر خوی به دلیل پرداخت به موقع و مناسب سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی، بیان داشت: دوام فرهنگ هر جامعه با کتاب است و بایستی برای ارتقا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهایت تلاش و کوشش خود را به خرج دهیم.

وی با اشاره به اینکه تدوین تقویم فرهنگی برای شهرستان ضروری است اجرای برنامه های فرهنگی و کتاب خوانی در بخش ها و روستاهای شهرستان را خواستار شد.

در ادامه این جلسه هریک از اعضا حاضر درجلسه به بیان نظرات و راهکارهای خود برای ارتقا و توسعه شاخص های کتاب خوانی شهرستان پرداختند.

نشست با اهالی فرهنگی و تعامل با مراکز آموزش عالی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی شهرستان از دیگر مصوبات جلسه بود.