- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۳۵۰ گروه در ششمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا مشارکت کرده اند

شهردار خوی گفت: ۳۵۰ گروه موسیقی از نقاط مختلف کشور در ششمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا در خوی مشارکت کرده اند که از این تعداد ۱۲ تیم در زمان برگزاری جشنواره با هم رقابت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، حسن نصرالله پور افزود: ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با حضور برگزیدگان و داوران ملی و بین‌المللی از دوم تا چهارم بهمن در خوی برگزار می‌شود و سه گروه برتر معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: حسام الدین سراج و هادی منتظری از داروان ملی و بین المللی، ۲ داوری هستند که آثار راه یافته به مرحله نهایی ششمین جشنواره ملی مسیقی شمس و مولانا را ارزیابی خواهند کرد.

شهردار خوی ادامه داد: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، داور دیگری نیز از اساتید موسیقی سنتی که در استان فعالیت می‌کنند، نیز به جمع داوران اضافه خواهد شد.

نصرالله پور اظهار کرد: کیوان کرباسفروش رئیس انجمن موسیقی شهرستان خوی به عنوان دبیر گروه داوران و هاشم عابدی به عنوان داور بخش شعر به اتفاق هم کار داوری و ارزیابی این رویداد ملی فرهنگی و هنری را انجام خواهند داد.

به گزارش دروازه سنگی [1]، جشنواره موسیقی شمس و مولانا از جمله مهمترین جشنواره هنری در کشور به شمار می رود که در کنار یادمان شمس در خوی برگزار می شود.

در این جشنواره تاکنون دهها تیم موسیقی برتر کشور اقدام به اجرای کرده اند و استقبال مردم شهر خوی، استان آذربایجان غربی و حتی بسیاری از استان های کشور در این جشنواره همواره قابل توجه بوده است.

یادمان شمس تبریزی، یکی از مهمترین بناهای تاریخی آذربایجان غربی و شهر خوی به شمار می رود که در داخل این شهر قرار گرفته است.