- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بارش ۲۵ سانتی‌متری برف در خوی/ وضعیت بارندگی امسال این منطقه مناسب است

رییس اداره هواشناسی خوی با اشاره به آغاز بارش برف از شب گذشته در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی گفت: میزان بارش در برخی از نقاط شهرستان به ۲۵ سانتی‌متر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، میکائیل عالیزاده با اشاره به هشدار روز های گذشته هواشناسی در خصوص بارش‌های زمستانی افزود: در پی هشدار قرمز هواشناسی در اکثر شهرهای استان شاهد بارش برف و باران بودیم که اشنویه با ثبت بارش ۲۴ ساعت گذشته به مقدار ۸۵.۱ میلی‌متر رکورد دار شد.

وی اظهار کرد: در بخش صفائیه شهرستان خوی، ارتفاع برف به ۲۵ سانتی‌متر رسید و در سطح شهر خوی نیز ۱۰ سانتی‌متر بارش ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی خوی با بیان اینکه از اول سال زراعی جاری بارش ها در شهرستان خوی ۹۶.۵ میلی‌متر بوده است، ادامه داد: این در حالی است که میزان بارش مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۱.۲ میلی‌متر بود.

عالیزاده با اشاره به اینکه متوسط بارش بلندمدت در خوی از ابتدای سال آبی تا اواخر دی ۷۱ میلی‌متر است، اضافه کرد: با توجه به این آمار، امسال شاهد رشد ۸۸ درصدی بارندگی ها نسبت به سال گذشته و ۳۶ درصدی نسبت به بلند مدت هستیم.

وی گفت: دمای فعلی خوی ۱.۶ درجه بالای صفر بوده و نسبت به روز گذشته روند کاهشی را شاهد هستیم؛ پیش بینی ها نشان می‌دهد که از اواخر امروز کاهش ابر و افت دما را خواهیم داشت.

خوی بعد از ارومیه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان آذربایجان‌غربی است.

این شهرستان در حوضه آبی ارس قرار دارد.