- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

برگزاری نمایشگاه اولین رویداد مردمی اشتغال در استان آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: اولین رویداد مردمی اشتغال در استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرکل در جلسه ستاد هماهنگی رویداد مردمی اشتغال که در اداره کل، اظهار کرد: با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در شهرستان‌های استان و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان رویداد مردمی اشتغال در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و اولین مرحله رویداد در شهرستان ارومیه در ماه جاری برگزار خواهد شد.

علی دهقانی اضافه کرد: تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور در حوزه اشتغال و دست‌یابی به اهداف دولت در کاهش نرخ بیکاری نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها موجود می‌باشد.

وی اقدامات مهم دولت سیزدهم را برای تحرک بازار کار و بهبود مستمر فضای کسب و کار موثر دانست و افزود: کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در دولت سیزدهم گواه این مهم است و در استان آذربایجان غربی نیز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در پائیز سال گذشته، ۸/۴ درصد بود، که در مقایسه با پاییز امسال با ۰/۷ درصد کاهش به ۷/۷ درصد رسیده است.

دهقانی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان آذربایجان غربی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و بازدید‌های یکشنبه‌های تولید مقام عالی استان خاطرنشان کرد: در همین راستا به نظر می‌رسد ضرورت دارد اقدامات لازم جهت ارتباط مستقیم بین کارجویان و کارفرمایان فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: راه اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گام بزرگی به سوی این مهم بود.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان غربی با تأکید بر اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال بیان کرد: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحد‌های تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

دهقانی در پایان گفت: رویداد مردمی اشتغال به مرور در همه شهرستان‌های استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.