- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در آذربایجان غربی

بنیاد مستضعفان بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و حمایت از تولید در آذربایجان غربی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرکل بنیاد مستضعفان آذربایجان غربی در حاشیه نشست با فرماندار خوی گفت: این بنیاد برای کمک به تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی مشکل دار و بازگشت به چرخه تولید و محرومیت زدایی در آذربایجان غربی امسال بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

عزیز سهندی ادامه داد: این بنیاد در حوزه محرومیت زدایی در بخش تجهیز اماکن ورزشی، اماکن درمانی و آموزشی فعالیت‌های مشترکی را با سازمان‌های مربوطه انجام داده است.

وی تصریح کرد: این بنیاد در ۴ شهرستان هدف این بیناد شامل چالدران، شاهین دژ، تکاب و سردشت فعالیت‌های ویژه‌ای در جهت محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی انجام می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مستضعفان آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات این بنیاد در حوزه ساماندهی املاک اضافه کرد: از ابتدای امسال در زمینه واگذاری املاک به مردم و املاک علوی اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته که می‌توان به واگذاری ۴ هزار ۸۰۰ فقره املاک و واگذاری ۹۵ هکتار اراضی کشاورزی به صورت رایگان به مردم اشاره کرد که این املاک و اراضی بیش ازیک هزار ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش داشتند.

وی اقدامات بنیاد مستضعفان در مناطق زلزله زده خوی را نیز بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: این بنیاد از زمان وقوع زمین لرزه در خوی به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان در زمینه تامین مصالح از جمله سیمان و میلگرد و بازسازی به مردم در مناطق زلزله زده خوی کمک کرده است.

کریم علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی خواستارحمایت‌ها و سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان برای رشد شکوفایی و اشتغال زایی در این بخش‌ها شد.