- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

امسال ۹ هزار شهروند خویی خون اهدا کرده اند

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان خوی گفت: ۹ هزار نفر طی ۹ ماهه امسال در این شهرستان خون اهدا کرده اند که بیش از ۲ هزار نفر آنان، بار اولی بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مینا شکارلو افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، بیشترین گروه خونی که در بین اهداکنندگان مشاهده می شود، +A است.

وی اظهار کرد: بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، آیت الله خویی (ره)، شهید مدنی و امیرالمومنین (ع) خوی، از پایگاه انتقال خون این شهرستان خون دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف خون در شهرستان خوی نیز مربوط به گروه خوی +A است، ادامه داد: این شهرستان به صورت مداوم در حال خدمت رسانی بوده و علاوه بر خوی، خون بیمارستان های شمال آذربایجان غربی را نیز تامین می شود.

رییس پایگاه انتقال خون خوی اضافه کرد: در ماه های اخیر در شهرستان ماکو، پایگاه انتقال خون افتتاح شده که فرآوری خون های اهدایی مردم این شهرستان نیز بر عهده پایگاه انتقال خون خوی است.

شکارلو گفت: در طول سال برحسب نیاز، تیم های اعزامی از استان جهت دریافت خون اهدایی مردم به شهرستان های چالدران، شوط، پلدشت و چایپاره اعزام می شوند که فرآوری خون های آنها نیز بر عهده خوی گذاشته شده است.

به گزارش دروازه سنگی [1]، زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ تا ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن، تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.