- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی به افراد تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۴هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، رضا مهرافروز افزود: در حال حاضر ۲۳هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۱۰۷۷ دانشجو در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت های کمیته امداد است، تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۸میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و ۲میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان کمک هزینه برای دانشجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با اشاره به اینکه در بخش توانمندسازی فکری و فرهنگی افراد تحت پوشش کمیته امداد برنامه‌های آموزشی در بخش‌های سبک زندگی، پیشگیری از اعتیاد و کلاس قرآن برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در ۹ماهه سال جاری ۱۶هزار نفر از خدمات آموزشی امداد بهره‌مند شدند.

وی با تاکید به اینکه در حوزه فرهنگی وخدماتی برنامه‌هایی که ارائه کرده‌ایم با هدف بلوغ فکری و توانمندی فکری خانواده‌های تحت پوشش بوده است، اظهارکرد: در ۹ ماهه سال جاری ۹۱۲ نفر با اعتبار هزینه شده یک میلیارد در اردوهای زیارتی و فرهنگی شرکت کرده‌اند.

مهرافروز با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش‌هایی که کمیته امداد به طور جد پیگیر است، بحث مشاوره به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش است، خاطر نشان کرد: در هر شهرستان یک مرکز مشاوره کمیته امداد فعال است و تا پایان سال دومین مرکز مشاوره در ارومیه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰هزار ۸۰۰نفر از مشاوره‌های مشاورین امداد بهره‌مند شده‌اند، خاطر نشان کرد: هزینه صرف شده برای این تعداد مشاوره ۱۳میلیارد و۶۰۰میلیون تومان است.