- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اجرای طرح نشانی استاندارد در آذربایجان غربی

مدیرکل پست آذربایجان غربی از اجرای طرح نشانی استاندارد یا جی نف در مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرکل پست آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی اجرای طرح نشانی استاندارد در شهرستان خوی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک  طرح نشانی استاندارد موسوم به جی نف در مناطق مختلف استان اجرا می شود افزود: این طرح مهمترین پیش نیاز سرشماری آینده در سال ۱۴۰۵ و اجرای طرح‌های مربوط به دولت الکترونیک است که البته باید سرعت پیشرفت آن به ویژه در استان افزایش یابد.

جواد فتاح زاده افزود: اجرای طرح ملی «جی نف» به منظور یکسان سازی نشانی تمام معابر و محلات و همچنین ساختمان‌ها در دستور کار قرار گرفته که نیاز به همکاری بیشتر شهرداری و همکاری مردم با شرکت پست دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح هر ساختمان دارای یک کد جغرافیایی اختصاصی در قالب یک نشان استاندارد می‌شود که در مرحله نخست باید نامگذاری معابر شهری و روستایی صورت گرفته و به دنبال آن کدپستی و پلاک گذاری ساختمان‌ها نیز انجام شود.

مدیرکل پست آذربایجان غربی ادامه داد: با اجرای این طرح، مکان هوشمند شکل می‌گیرد و بعد از آن سرویس‌های مبتنی بر مکان راه اندازی می‌شود ضمن اینکه با اجرای این طرح، یافتن نشانی‌ها با سهولت و ناوبری به‌صورت دقیق انجام می‌شود و در مواردی نظیر امدادرسانی کار برای دستگاه‌های خدمت رسان تسهیل می‌شود.

فتاح زاده اجرای این طرح را از ملزومات زیرساخت‌های شهر هوشمند و دولت الکترونیک دانست و اظهار کرد: طرح جی نف در سرشماری سال ۱۴۰۵ نیز حیاتی و ضروری بوده که باید تا آن موقع تکمیل شده و به اتمام برسد.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این جلسه برضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات رسان وشهرداری‌ها برای اجرای این طرح تاکید کرد.