- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تعیین تکلیف خودرو‌های بلاتکلیف و رسوبی در آذربایجان غربی تا پایان اسفند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پایان اسفندماه را آخرین مهلت تعیین تکلیف خودرو‌های بلاتکلیف و رسوبی در پارکینگ‌های استان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه بررسی آخرین وضعیت تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی توقیفی با تسلیت سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: دشمنان گمان کردند با شهید کردن حاج قاسم می‌توانند فرهنگ مقاومت، شهادت و ایثار را از بین ببرند در حالی‌که جهان به عینه ملاحظه کرد به‌جای سردار دل‌ها هزاران حاج قاسم روئید و راه شهید و شهادت را ادامه دادند، امیدواریم ما هم شرمنده شهدا نباشیم.

عتباتی با تشکر از زحمات و تلاش‌های متولیان امر برای جلوگیری از تضییع بیت المال و تعیین تکلیف بسیاری از خودرو‌های رسوبی و توقیفی گفت: اقدامات انجام شده خوب هست، ولی کافی نیست و می‌بایست اهتمام جدی و مضاعف در امر تعیین تکلیف خودرو‌ها انجام شود.

وی با تاکید برآسیب شناسی واحصای مشکلات پیش رو افزود: باید از متروکه یا رسوبی شدن خودرو‌ها پیشگیری شود  و برای نیل به این هدف لازم است تمامی توقیف‌ها بر مدار قانون و قاعده‌مند باشد تا بتوان بعد از توقیف به راحتی تعیین تکلیف کرد و از هر گونه اقدامات فراقانونی جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه تاکنون ۵۶۳۰ دستگاه موتور سیکلت تعیین تکلیف شده است گفت: باید تا پایان اسفندماه خودروی بلاتکلیف در پارکینگ‌های استان نداشته باشیم و خودرو‌های توقیفی تعیین تکلیف شده باشند.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت: آنچه که در تعیین تکلیف خودرو‌ها اهمیت دارد احترام به مالکیت افراد و حقوق شهروندی آن‌ها و صیانت از اموال آن‌ها است.

مجیدی افزود: روند توقیف وسایط نقلیه باید آسیب شناسی شود و نحوه توقیف، علت، زمان و مکان توقیف باید دقیقاً معین شود و در سامانه‌های مرتبط اطلاع رسانی شود.

وی از سازمان بازرسی استان خواست در مقوله تعیین تکلیف خودرو‌ها و رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها در این مورد ورود جدی کرده و اهتمام ویژه داشته باشند تا با افزایش نظارت‌ها بحث تعیین تکلفیف خودرو‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

دادستان مرکز استان نظارت جدی به قیمت گذاری خودرو‌های فروشی را هم مورد تاکید قرار داد و و گفت: کارشناسانی که قیمت گذاری می‌کنند تحت نظارت پلیس راهور قیمت گذاری و کارشناسی عادلانه را اعمال کنند.

ارائه گزارش از روند اقدامات اعضا و تصویب تشکیل کمیته‌ای برای  بررسی و انعکاس اقدامات از دیگر بخشهای این جلسه بود.