- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ایجاد ۶ هزار و ۵۰۰ فقره فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری ۶ هزارو ۵۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان در استان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، رضا مهرافروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کمیته امداد، سازمان و نهادی است که هدف غایی و نهایی آن تلاش و کمک به محرومان است و در این راستا با حدود ۱۲۰ نوع خدمت به نیازمندان ارائه خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۸ هزار خانواده با جمعیتی حدود ۱۶۹ هزار نفر در استان تحت پوشش این نهاد هستند و خدمات به سمت توانمندسازی خانواده‌های نیازمند تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، یک هزار و ۶۵۰ خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند، اظهار کرد: همچنین ۶۳ هزار سالمند از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بهره‌مند هستند.

وی عنوان کرد: بخشی از جامعه هدف کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند که قریب به ۵۰ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند که از این تعداد ۹ هزار زن سرپرست خانوار طلاق گرفته‌اند.

مهرافروز تصریح کرد: طی ۹ ماهه گذشته، ۷۸۰ میلیارد تومان کمک‌معیشت به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده و در این مدت ۳۳ هزار خانواده بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان کمک موردی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه، امسال بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ فقره با اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان لوازم‌خانگی به متقاضیان اهدا شده است، بیان کرد: در سال جاری برای یک هزار و ۲۰۶ فقره جهیزیه با مبلغی حدود ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مهرافروز با بیان اینکه ۷۰ هزار حامی داریم و امسال در ۹ ماهه ۹۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کرده اند، اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۳۰ کودک یتیم و ۱۲ هزار و ۱۲۵ کودک محسنین در استان از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان، گفت: یک هزار و ۷۷ دانشجو و طلبه و ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی هستند که در این مدت حدود ۱۰ میلیارد تومان حمایت شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد تومان از خدمات مشاوره این نهاد حمایتی بهره‌مند شده‌اند.

مهرافروز با اشاره به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: پنج هزار و ۱۴۵ فقره تسهیلات خرد توسط این صندوق با اعتبار ۹۵ میلیاردتومان در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار خانوار تحت پوشش مستأجر هستند، عنوان کرد: در بخش مسکن ۸۸۳ واحد در حال ساخت است که ۵۰ درصد آنها به اتمام رسیده و در اختیار خانواده ها قرار دارد و مابقی واحدها نیز  پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به اتمام رسیده و واگذار شوند.

مهرافروز با بیان اینکه امسال مقرر بود ۱۹ هزار فرصت شغلی در استان توسط کمیته امداد فراهم شود؛ اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانکها ۶ هزار و ۵۰۰ مورد فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان در استان ایجاد شده است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

همچنین در این مدت پنج هزار نفر با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دوره‌های مهارت‌آموزی مشارکت کرده‌اند.