- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

دستور دادستان برای شناسایی سریع عاملین انفجار در گلزار شهدای کرمان/افزایش تعداد شهدا و مصدومان

کرمان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه – ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که براساس اعلام منابع رسمی تاکنون به زخمی شدن ۱۷۱ نفر و شهادت ۱۰۳ نفر منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، این انفجارها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است.

گزارشات رسمی، شنیده شدن دو صدای انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تایید کرده است.

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد تعداد شهدای حادثه تروریستی در کرمان تاکنون به ۱۰۳ تن و زخمی‌ها به ۱۷۱ نفر رسیده است، که حال برخی از مصدومان وخیم است و احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد.

وی ادامه داد: تمام مراکز درمانی کرمان در حالت آماده‌باش بوده و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران نیز آماده ارائه خدمات هستند و بالگرد اورژانس کشور در حالت آماده باش است.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۲ آمبولانس در محل حادثه حضور دارند و در حال انتقال مصدومان حادثه به مراکز درمانی هستند. هم‌چنین مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه‌های علوم پزشکی معین نیز در حالت آماده باش هستند.

در پی شنیده شدن صدای دو انفجار در مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان جمعیت از محوطه گلزار و محدوده قبور شهدا تخلیه شده است و با همکاری نیروهای امنیتی کلیه زائران محل گلزار شهدا را ترک کرده‌اند و تا اطلاع ثانوی گلزار شهدای کرمان بسته است.

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیگیری و رسیدگی به مصدومان حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان را خواستار شد.

وزیر بهداشت هم‌چنین دستور آماده باش تمامی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کرمان را صادر کرده است.

نماینده کرمان در مجلس به ارائه توضیحاتی از چگونگی وقوع انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مجروحان در بیمارستان شهید باهنر کرمان در حال مداوا هستند.

محمدرضا پورابراهیمی  با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: طبق گزارشات ارائه شده به ما، عملیات انتحاری بوده و بمبی را از مسیر زیرگذر منفجر کردند که تعدادی از عزیزان شهید و تعدادی مجروح شدند.

وی ادامه داد: در مسیری که فاصله با مسیر اول داشته بمب دیگری را منفجر کردند که بمب اولی شدت بیشتری داشته است.

نماینده کرمان درباره اینکه آیا انفجار انتحاری بوده است، گفت: هنوز دقیق مشخص نشده است ولی ظاهرا عملیات انتحاری بوده و اطلاعات دقیقی نداریم.

پورابراهیمی درباره وضعیت مجروحان گفت: من الان بیمارستان شهید باهنر کرمان هستم که مجروحان را به این بیمارستان آوردند. کل کادر بیمارستان برای ارائه خدمات و مداوای مجروحان بسیج شده اند.