- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

کاشت بیش از ۳۰ میلیون اصله نهال در آذربایجان غربی 

اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال درخت، این طرح در شهرستان خوی هم با مشارکت و همکاری منابع طبیعی و شهرداری خوی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در اجرای این طرح در خوی با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مسئولان شهرستان و گروه‌های مردمی کاشت ۱ هزار ۱۳ نهال بیاد سردار سلیمانی و شهدای شهرستان خوی در مجموعه تفریحی فرهنگی دلگشا آغاز شد.

طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران از رویکرد‌های مهم به منظور احیای جنگل‌ها، تلطیف هوا، کاهش اثر گاز‌های گلخانه ای، تولید اکسیژن و حفاظت از منابع آب و خاک اجر امی شود.

سید نبی قائمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در آئین اجرای این طرح   گفت: در اجرای این طرح سهم استان کاشت ۳۳ میلیون اصله نهال در ۴ سال است که باید برای رسیدن به این هدف مهم همه ساله بیش از ۴ میلیون اصله نهال در استان کاشته شود.

وی از تعیین سهم شهرستان‌های استان در این طرح براساس ظرفیت‌ها هم خبر داد و افزود: سهم شهرستان خوی در این طرح کاشت سالانه ۱ میلیون اصله نهال و در ۴ سال ۴ میلیون اصله نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از توسعه کاشت نهال در استان برای تامین نهال مورد نیاز اجرای این طرح ملی اشاره کرد و گفت: امسال ۴ میلیون اصله نهال در نهالست‌های دولتی و ۱۶ میلیون اصله نهال نیز با مشارکت بخش خصوصی در استان تولید شده است.

قائمی افزود: استان آذربایجان غربی امسال در مجموع با تولید ۲۰ میلیون اصله نهال جزء استان‌های پیشرو در زمینه تولید نهال در کشور است.

حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی هم در این مراسم بااشاره به اهمیت درختکاری و توسعه فضای سبز گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی، مراتع جنگل‌ها از توصیه‌های دین و از تاکیدات رهبری ماست که برای رسیدن به این هدف اجرای این گونه طرح‌ها از ضروریات است.

حسن نصراله پور شهردار خوی نیز در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: شهرداری خوی برای تحقق طرح ملی کاشت ۱ میلیارد نهال و تحقق سهم شهرستان با تدابیر لازم در کنار منابع طبیعی است.

وی افزود: توسعه فضای سبز در شهر خوی با ایجاد معاونت سیما منظر در دستور کار شهرداری خوی قرار دارد و تا پایان امسال ۲ بوستان در این شهر به بهره برداری می‌رسد.

امسال با اجرای طرح ملی کاشت نهال و بهره برداری از پارک جنگلی فنایی چند طرح دیگر مساحت فضا‌های سبز شهرستان خوی ۳۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.