- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تهیه طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی خوی در حال انجام است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی خوی با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان و همکاری شهرداری خوی در حال انجام است.

به‌گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، جلسه بررسی موضوع بافت تاریخی خوی با حضور ناصر عتباتی، رئیس دادگستری کل، حسین مجیدی، دادستان مرکز استان و مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، کریم علی‌نژاد، فرماندار، حسن نصرالله‌پور شهردار خوی و اعضای شورای اداری در محل شهرداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: خوی دارای ۱۰۴ هکتار بافت تاریخی ارزشمند است که نشان‌دهنده هویت و تاریخ این شهر بوده و حفاظت و نگهداری از آن مستلزم همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه و مردم است.

مرتضی صفری افزود: همچنین در کنار حفاظت از بافت تاریخی توجه به تامین رفاه ساکنان و در نظر گرفتن مطالبات آنها هم لازم است که برای این منظور تهیه طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی خوی با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان و همکاری شهرداری خوی در حال انجام است و پس از تهیه طرح و اعلام نظر مشاور، طرح ویژه بافت تاریخی خوی اجرا می‌شود.

او گفت: مرمت و احیای بناهای تاریخی و ثبتی داخل محدوده بافت از جمله بازار تاریخی، مسجد مطلب‌خان، مقبره آل یعقوب، جداره‌سازی تاریخی در خیابان صمدزاده و شناسایی دانه‌های با ارزش و تکمیل پرونده‌های ثبتی به منظور ثبت در فهرست میراث‌فرهنگی از جمله اقدامات این اداره‌کل در بافت تاریخی خوی هستند.