- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بسته تشویقی در انتظار نوسازان بافت فرسوده ۱۶ شهر آذربایجان غربی است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بسته های تشویقی برای اجرای طرح های نوسازی در محلات بافت فرسوده ۱۶ شهر استان که دارای این نوع بافت هستند، در نظر گرفته شده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ نیز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، سیدمحسن حمزه لو افزود: این بسته شامل اعمال تخفیف در هزینه های اداری و اعطای تسهیلات به متقاضیان است که در حال حاضر اجرا می شود.

وی اضافه کرد: ثبت پروانه های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیف‌های مربوط به پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان‌های آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: طرح نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده شهری آذربایجان غربی پیشرفت خوبی در استان داشته و در چهار شهر خوی، پیرانشهر، ماکو و بوکان ۱۰۰ درصد سهمیه ۲ ساله اعلامی اجرایی شده و پروانه آنها ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: البته به لحاظ فعالیت کم در دیگر شهرهای آذربایجان غربی، متوسط پیشرفت این طرح برای رسیدن به هدف گذاری ۲ ساله در استان حدود ۶۶ درصد است.

حمزه لو گفت: از ۱۶ هزار و ۲۰۵ واحد در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده در ۲ سال ابتدایی اجرای این طرح در آذربایجان غربی، بیش از ۱۰ هزار واحد اجرایی شده است.

به گزارش دروازه سنگی [1]، آذربایجان غربی بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده دارد که از این میزان ۴۱۷ هکتار مربوط به شهر ارومیه است.