- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۶ میلیون مرسوله پستی در آذربایجان‌غربی جابه جا شد

مدیرکل پست آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۶ میلیون مرسوله وارده و صادره در سطح این استان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، جواد فتاح زاده روز پنج‌شنبه اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۳.۵ میلیون مرسوله پست از سایر مناطق کشور به این استان آمده و حدود ۲.۸ میلیون مرسوله نیز به نقاط مختلف ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار مرسوله نیز مربوط به خارج از کشور بوده است، افزود: باتوجه به تازه شدن سال میلادی میزان مرسولات پستی خارجی افزایش چند برابری را نشان می دهد.

مدیرکل پست آذربایجان غربی بیان کرد: روزانه صدها نفر در حوزه دریافت، حمل و نقل، در اختیار گذاشتن مرسولات پستی، پست های هوایی و زمینی در شهرستان های استان برای خدمت رسانی به مردم فعالیت دارند و این اقدامات با کمترین میزان خطا صورت می گیرد.

وی، با بیان اینکه، پست به عنوان قدیمی‌ترین نهاد ارتباطی کشور، توانسته با سرویس‌ها و خدماتی که ارایه می‌دهد، نقش مهمی در رشد اقتصادی و صرفه‌جویی‌ ایفا کند.

فتاح زاده اضافه کرد: با وجود نیروهای آموزش دیده در شبکه توزیع ممکن است برخی موارد تخلفاتی از طرف شهروندان مشاهده شود که می توانند از طریق سامانه نظارتی ۱۹۵ وزارت ارتباطات و یا شماره تلفن ۱۹۳ شکایات خود را از عملکرد پست پیگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه پایگاه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان محور کشور یا «جی‌نف»، گفت: این پروژه اقتصاد مقاومتی است که از سال ۱۳۹۵ کلید خورده اما به دلایلی تا بدین لحظه مقفول مانده که در حال حاضر به طور جد در دستور کار داریم تا سال ۱۴۰۵ به سرانجام برسانیم.

فتاح زاده بیان کرد: به حداقل رساندن بروکراسی اداری و کاهش هزینه‌های عمومی مردم در خدمات گرفتن از دستگاه‌ها از مزیت‌های اجرای این طرح است.

وی ضمن اشاره به محاسن دیگر اجرای این طرح در استان افزود: اجرای طرح GNAF مقرون به صرفه و بسیار مطلوب است و دولت خواهان استفاده از این ظرفیت برای ایجاد زیرساخت‌های شهرهای هوشمند خواهد بود.