- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

انجام نخستین عمل جراحی اپاندکتومی لاپاراسکوپی در خوی

برای نخستین بار در شمال آذربایجان غربی عمل جراحی آپاندکتومی به روش لاپاراسکوپی درمرکز آموزشی درمانی آیت خویی شهرستان خوی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، این عمل جراحی توسط دکتر امین حسین نژاد متخصص جراحی عمومی و تیم جراحی بیمارستان ایت ا.. خویی بر روی بیمار جوان با موفقیت انجام شد.

رئیس مرکز آموزشی_درمانی آیت ا.. خویی گفت: در این عمل جراحی که با‌ استفاده از دستگاه لاپاراسکوپی در کمترین زمان با موفقیت انجام شد امکان ارائه خدمات جراحی به بیماران شمال استان با روش لیرزی در بیمارستان آیت .. خویی توسط کارشناسان بسیار مثبت ارزیابی شد.

دکتر ارزنلو مرکز آموزشی- درمانی آیت .. خوی را بزرگترین مرکز درمانی و تشخیصی در رشته های جراحی داخلی ، مغز و اعصاب و رشته های فوق تخصصی در شمال استان دانست و تصریح کرد: از امسال استفاده از تکنولوژی و روشهای نوین در اعمال جراحی با استفاده از نیروهای متخصص این مرکز  در دستور کار آن قرار گرفته است.

وی انجام عمل جراحی اپاندوکتومی لاپاراسکوپی را اولین گام در جهت استفاده از شیوه های نوین اعمال جراحی در خوی دانست و افزود: کاهش درد پس از جراحی ، کاهش خطر عفونت زخم پس از جراحی، کوتاهی دوران نقاهت و بستری بیمار  و بازگشت سریع بیمار  به فعالیت های طبیعی خود از مهمترین مزایای این اعمال جراحی است.

این عمل جراحی با استفاده از ظرفیت های خود مرکز آموزشی درمانی آیت ا.. خویی و کاملا بصورت بومی انجام شد.

راه اندازی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی خوی، تکمیل زیر ساختهای حوزه درمان و بهداشت و تجهیز بیمارستانهای این شهرستان به امکانات جدید و استفاده از روشهای نوین جراحی در این شهرستان ضروری ساخته است.