- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بارش ها در آذربایجان غربی ۴۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش ۴۰ درصدی بارش ها در استان در مقایسه به نرمال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، اسماعیل سیمایی افزود: امسال بارش‌های استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال هفت درصد و نسبت به نرمال ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی، با اشاره به اینکه میانگین بارش استان در پاییز امسال ۵۳.۳ میلیمتر است، افزود: میانگین بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۷.۱ میلیمتر و در بلند مدت نرمال ۸۸.۶ میلیمتر بود.

سیمایی اظهار کرد: بیشترین مقدار بارش در فصل پاییز امسال مربوط به چالدران با ۸۸ میلیمتر و کمترین مقدار مربوط به ارومیه ۲۲.۹ میلیمتر است.

وی گفت: میانگین دمای استان در آذرماه سال جاری ۴.۶ درجه سلسیوس بود که این مقدار نسبت به سال گذشته که ۴.۴ درجه سلسیوس بود، دو دهم درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که ۳.۵ درجه سلسیوس می‌باشد ۱.۱ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در زمستان نیز اضافه کرد: بنا به گزارش مرکز ملی اقلیم شناسی بارش استان در زمستان بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

سیمایی گفت: ارومیه با میانگین بارش ۲۲.۹ میلی‌متر کم بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در پاییز امسال بود، اضافه کرد: میزان بارش‌های ارومیه به عنوان کم بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در مقایسه با پاییز سال گذشته ۴۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۷۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از اوایل هفته جاری به آذربایجان‌غربی نیز گفت: زمستان در استان با بارش برف و باران آغاز شد و بیشتر تمرکز بارش‌های حاصل از این سامانه در جنوب استان بود.