- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

چهل و ششمین شماره ماهنامه ندای قلم منتشر شد

چهل و ششمین شماره ماهنامه اجتماعی- فرهنگی «ندای قلم» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]؛ چهل و ششمین شماره از ماهنامه اجتماعی – فرهنگی «ندای قلم» آذرماه ۱۴۰۲ و با محوریت اندیشه و علوم انسانی به مدیرمسئولی حامد کاظم‌زاده خوئی، با مقالات و مطالب خواندنی بر پیشخوان کتابفروشی‌‌ها و دکه های مطبوعاتی نشست.

شماره چهل و ششم ندای قلم در حوزه علوم انسانی و فرهنگ منتشر شده است. نگار و عاشیق اصلان (علیرضا ذیحق)؛ غریب اما قریب (وحید محمود قره‌باغ)؛ حافظ شاعری ناشناخته است! (رضا اسماعیلی)؛ مهم‌ترین اثر حافظ، زندگی او است (حسین جعفری)؛ حافظ در دیوان خود قرآن را چگونه معرفی کرده است؟ (پروانه سعادت)؛ پروین‌پژوهی در برزخ تضادها (صدف گلمرادی)؛ شعــر (فرزانه ولی‌زاده)؛ برانویسی از معرفی کتاب مجموعه داستان کوتاه «بی‌مقصد» به قلم آرزو اسلامی در طاقچه (افسانه ذوقی، سعید منافی)؛ دورهمی پیرامون «کافه و کتاب» در خوی (حامد کاظم زاده خوئی)؛ ابوالفضل بِیهقی کیست؟ (ندا ولی‌پور)؛ ادبیات چگونه ابرقدرت خلق می‌کند؟ (مریم مطهری‌راد)؛ مانی یهودی بود؟ این دین ظاهری اعتبار خود را از دست داده است (خورشیدزهرا نوری)؛ سهم کتاب‌های مصور از بازار جهانی تا سال ۲۰۳۰ به ۲۲٫۳۷ میلیارد دلار می‌رسد؛ نگاهی به کتابفروشی‌های محلی دنیا بزرگترین کتاب‌فروشی مستقل جهان کجا است؟ (مترجم: بهاره گلپرور)؛ آرزوهایت سبز خواهند شد (معصومه میرابوطالبی)؛ «نقد عقل شبکه‌ای» منتشر شد کتابی درباره فلسفه اینترنت؛ مطالب منتشر شده در این شماره ندای قلم است.

“ندای قلم”، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانه مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره چهل و ششم ماهنامه ندای قلم در ۳۲ صفحه و با قیمت ۵۰ هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته و از طریق سایت مگیران و اپلیکشنهای کتابراه و طاقچه نیز قابل دسترس است.