- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تولید انواع کود‌های فن آورانه توسط یک شرکت دانش بنیان

انواع کود‌های فن آورانه توسط یک شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، حسین احمدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه شرکت از ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرد گفت: که انواع کود‌های ماکرو، میکرو کود‌های آلی و کود‌های ارگانیک تولید میکند و با تولید کود s.k نوتیاز که ترکیبی از گوگرد و پتاسیم است در سال ۱۳۹۹ جز شرکت‌های دانش بنیان معرفی شد.

وی افزود: این کود گستره وسیعی از آفات رو کنترل میکند تامین پتاس و گوگرد همزمان در گیاه بالاترین درصد تولید میشود ph خاک‌های آهکی را پایین می‌آورد، جذب عناصر را بیشتر میکند خاصیت قارچ کشی و ضد عفونی کننده دارد و دور کننده آفات و حشرات است.

رسول احمدی مدیر تولید شرکت دانش بنیان گفت: بااشاره به اینکه ۸۳ نوع ترکیبات متفاوت تولید میکنیم که ۲۰ فرمولاسیون انحصاری این شرکت بوده که سالانه دو هزار و ۷۰۰ تن ظرفیت تولید شرکت است.

وی بااشاره به اینکه تمرکز اصلی این شرکت بر تولید کود‌های مایع است گفت: گوگرد مایع غنی شده برای نخستین بار در این شرکت تولید می‌شود که درصد بالایی از پتاسیم و گوگرد دارد و به چندروش محلول پاشی و غرق آبی استفاده می‌شود که هزینه‌های کشاورزی را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

احمدی گفت: این کود سم، که علاوه بر تقویت گیاه آن را در برابر بسیاری از آفات و بیماری‌ها و حشرات محافظت می‌کند و همچنین به عنوان ضد عفونی کننده خاک عمل کرده و PH خاک را تنظیم می‌کند؛ و می‌تواند تا حدود زیادی مصرف سموم را در کاهش دهد. جز محصولات دانش بنیان ما حساب می‌شود.