- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

جلسه شورای پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد

دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در سال جاری به ریاست دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و با حضور معاونین اداره کل و اعضای شورا، ظهر شنبه ۲ دی در سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه گزارش طرح ارزش گذاری منابع پایه زیست محیطی استان توسط دکتر مرتضی مولایی مشاور طرح وعضو شورا ارائه گردید.

مدیریت سبز، ارزش خدمات اکوسیستمی، ارزش منابع آب، خاک و هوا، گردشگری و حیات وحش، خدمات تولیدی و زیستگاه‌های طبیعی از جمله موضوعات مطروحه در این گزارش بودند.

در ادامه جلسه نیز گزارشی از طرح‌های حوزه معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل توسط معاون محیط زیست طبیعی و کارشناسان این معاونت، ارائه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورا، بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه و حمایت از طرح‌ها و پایان نامه‌های تخصصی در حوزه محیط زیست را از اولویت‌های این اداره کل دانست و افزود: رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت مشارکتی با بهره گیری از ظرفیت اقشار مختلف جامعه به ویژه جوامع محلی و اهالی علم و دانش است که این امر مسیر توسعه پایدار استان را بیش از گذشته هموار خواهد ساخت.

وی ادامه داد: خانه‌های فناور محیط زیست در دانشگاه‌ها می‌تواند محلی برای کرسی‌های آزاد اندیشی و تبادل نظر بین دانشجویان در خصوص چالش‌های زیست محیطی استان باشد.
گفتنی است طرح ارزش گذاری منابع پایه زیست محیطی بصورت همزمان در هشت استان کشور در حال انجام است.