- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بازدید فعالان و مدیران گردشگری ترکیه از خوی

جمعی از فعالان و مدیران حوزه گردشگری ترکیه در سفر به آذربایجان غربی از ظرفیت های گردشگری شهرستان خوی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، این بازدید در پی امضای تفام نامه استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استان‌های مرزی ترکیه در ششمین نشست مشترک اقتصادی استان‌های مرزی ترکیه با ایران انجام شد.

حیدری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: این سفر در راستای اهداف  مشترک گردشگری بین ایران و ترکیه و استفاده از ظرفیت صنعت گردشگری در توسعه اهداف مشترک اقتصادی طرفین انجام شد.

وی افزود: در این سفر ۳۳ نفر از مدیران و فعالان آژانس‌های گردشگری از ۵ استان و ۲۱ شهرستان ترکیه از ظرفیت‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، نقده و خوی بازدید و از نزدیک با این ظرفیت‌ها آشنا شدند.

حیدری با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان تصریح کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۱ هزار ۷۷۷ اثر و بنای ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۵ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی بستر‌های بسیار خوبی برای استفاده از ظرفیت گردشگری در کمک به توسعه اقتصادی استان دارد.

گراوند رئیس اداراه میراث فرهنگی شهرستان خوی هم گفت: گردشگران ترک در سفر به خوی از بنا‌های تاریخی پل خاتون، دروازه سنگی، بازار تاریخی، مقبره شمس تبریزی و کارگاه‌های تولید فرش ریز ماهی بازدید کردند.

وی افزود: این شهرستان با  ۸ هزار سال قدمت و داشتن بیش از ۲۰۰ اثر و بنای ثبت شده در فهرست ملی از جمله شهرستان‌های غنی استان در حوزه گردشگری است.

از ابتدای امسال با شبانه روزی شدن فعالیت دروازه رازی ایران و کاپی کوی وان ترکیه بستر برای افزایش تردد گردشگران بین ایران و ترکیه در شمال آذربایجان غربی بیشتر فراهم شده است.

قرار است براساس تفاهم نامه مشترک بین ایران و ترکیه جمعی از فعالان حوزه گردشگری آذربایجان غربی هم بزودی از ظرفیت‌های گردشگری ۵ استان مرزی ترکیه بازدید کنند.