- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تسهیل تردد مسافر خارجی با خودرو از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

معاون وزارت میراث‌فرهنگی گفت: باید طرح تسهیل تردد مسافر خارجی با خودرو از طریق پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، علی‌اصغر شالبافیان در جلسه شورای معاونان این اداره‌کل با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی گذشته تاریخی طولانی دارد که تنها محدود به یک دوره تاریخی نبوده و از طرفی به‌دلیل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب مختلع در این استان از غنای فرهنگی زیادی برخوردار است.

شالبافیان گفت: همچنین موقعیت جغرافیایی ویژه آذربایجان غربی به لحاظ هم‌مرزی با سه کشور خارجی در سطح کشور منحصربه‌فرد بوده و این استان یکی از استان‌های امن کشور است.

وی افزود: مرز رازی خوی نیز یکی از پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور است که یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان برای جذب گردشگر است که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: نصب تابلو‌ها و بیلبورد‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی استان باید در اولویت قرار بگیرد و همچنین آثار صنایع‌دستی استان در پایانه‌ها باید به مسافران معرفی و زمینه فروش آن‌ها فراهم شود.

علی‌اصغر شالبافیان گفت: آذربایجان غربی فرهنگی زیادی دارد که یک گردشگر خارجی می‌تواند حداقل به مدت پنج روز در این استان گردش کند که لازمه آن شناساندن این جاذبه‌ها با برگزاری تور‌های آشناسازی برای فعالان گردشگری خارجی، ایجاد مسیر‌های دسترسی به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و زیرساخت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری در اطراف بنا‌های تاریخی و طبیعی است.

وی اظهار کرد: در نظر گرفتن معافیت مالیاتی و عوارض برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری، پیگیری اخذ بودجه مربوط به برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی، اجرای طرح تسهیل تردد مسافر خارجی با خودرو از طریق پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی، برگزاری رویداد‌های متنوع گردشگری با توجه به تنوع مذهبی، قومی و جغرافیایی در استان از جمله اقدامات و برنامه‌های هستند که برای جذب گردشگر باید مورد توجه قرار گیرد.

شالبافیان اضافه کرد: ترویج و توسعه گردشگری مقاومت یکی از اولویت‌های وزارت‌خانه است و از آنجایی که محور‌های این نوع گردشگری در چالدران و در سطح استان وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سد‌ها نیز یکی از ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی است که با همکاری شرکت‌های مربوطه می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار در اطراف این سد‌ها باید اقدام کرد.