- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی از ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با اظهار اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی و بسیار مهم کمیته امداد امام در استان ایجاد اشتغال و توانمندی خانواده‌های تحت پوشش و اقشار پنج دهک پائین جامعه است؛ گفت: در این راستا در سال جاری ۵ هزار فرصت شغلی در استان برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شده که نشان از تلاش این نهاد برای کاهش محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در بین اقشار کم‌درآمد جامعه است.

رضا مهرافروز افزود: برای تحقق این میزان شغل ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی هزینه شده است.

او با بیان اینکه امسال ۵۰ درصد تحقق اشتغال در کشور و به تبع آن در استان ماموریت کمیته امداد می باشد؛ گفت: امسال تاکنون و بر اساس آمار موجود بیش از ۶ هزار شغل با اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان در سطح استان برای اقشار پنج دهک پائین جامعه و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

مهرافروز تصریح کرد: با آزادسازی منابع موجود در بانک‌های عامل و ارائه به موقع تسهیلات به متقاضیان امیدواریم بتوانیم شاهد تحقق ماموریت محوله به کمیته امداد در زمینه اشتغال ۵۰ درصدی در استان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد حمایتی در راستای به ثمر نشستن طرح‌های اجرایی، بحث توانمندسازی خانواده‌ها و مجریان طرح‌های اشتغال است که همان شعار محوری کمیته امداد نیز می باشد.

او تصریح کرد: در راستای به ثمر نشستن طرح ها و پایدار بودن آنها، ارزیابی های مختلف و بازدیدهای مکرر از طرح های مجریان به عمل می آید که این امر خود باعث تحقق میزان اهداف امداد در زمینه خودکفایی خانواده های تحت پوشش می شود.

این مقام مسئول یکی دیگر از اقدامات مهم این نهاد در راستای حمایت و  اشتغال خانواده های تحت پوشش را بحث بازاریابی و فروش محصولات مجریان طرح ها عنوان کرد که ایجاد و برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات مجریان از جمله آنها می‌باشد.