- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

در آذربایجان غربی اتاق وضعیت جمعیت تشکیل می شود

معاون استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تشکیل اتاق وضعیت جمعیت آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، رضا ابراهیمی در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان گفت: لازم است اقدامات اولیه برای راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شود  و در تمامی شهرستانهای استان نیز یک اتاق وضعیت جمعیت تشکیل شود.

وی افزود: با تشکیل اتاق فکر در استان می‌توان با رصد جمعیتی و اطلاعات جمع آوری شده در این اتاق گام های بسیار موثری در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری برداریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در زمینه تامین مسکن نیز اتفاقات خوبی در استان در حال تحقق است افزود: امروز موضوع جوانی از موضوعات جدی و مورد تاکید و وثوق کشور است و  جمعیت باید به عنوان یکی از اولویتهای تمام مسئولان استانی مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی ضمن تذکر جدی و انتقاد از دستگاههای آموزش و پرورش و بنیاد مسکن بعنوان اعضای مهم ستاد عنوان کرد: ضروریست تمام مسئولان دستگاههای عضو شورا در این جلسات حضور داشته باشند.

ابراهیمی گفت: اکنون مسایل اقتصادی و معیشتی تنها یک بعد از مشکلات موجود در زمینه ی جوانی جمعیت و فرزند آوری است اما در این مورد مسایل فرهنگی حائز اهمیت است و تمامی این مسائل باید شناسایی، بررسی و راهکارهای موثر از طریق شناخت ومطالعه جامعه ارائه شود.

وی ادامه داد: سبک زندگی امروزه در بین خانواده ها و جوانان رو به تغییر است پس ضروری است اقدامات جدی با هدف تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری انجام شود.