- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

طرح اصلاح و تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی باید با جدیت دنبال شود

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:طرح اصلاح و تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، شهبازی، مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: بومی‌سازی فناوری‌های جدید، بازبینی فعالیت‌های پژوهشی، توسعه انتقال یافته‌ها، کار بر روی الگو‌های کشت جدید با توجه به تغییر اقلیم و بحران خشکی دریاچه ارومیه در جهت مدیریت بهینه منابع آبی، تعامل با دانشگاه‌ها و رفتن به سمت آموزش‌های کاربردی مزرعه‌ای و بهره‌برداران باید بیش از پیش در اولویت کار این مرکز قرار گیرد.

وی افزود: اصلاح و تغییر الگوی کشت مناسب با اقلیم که هم برای کشاورزان سودآور باشد و هم نیاز کشور به محصولات اساسی و راهبردی را مرتفع سازد از برنامه‌های دولت سیزدهم است که باید با جدیت دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: استمرار و افزایش تعامل بین مراکز تحقیقات کشاورزی، مراکز دانشگاهی و ذینفعان بخش کشاورزی در سطوح مختلف تولید و بهره‌برداری از دانش زمینه‌ساز بهره‌برداری بیشتر از دانش کشاورزی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: کشاورزی جایگاهی مهم در عرصه اقتصاد، معیشت مردم و خوداتکایی و استقلال کشور دارد و جهش تولید، خوداتکایی در کشاورزی و تامین امنیت غذایی مستلزم رویکرد جهادی همه بخش‌ها در بدنه مجموعه جهادکشاورزی و همچنین فعالان این عرصه است.