- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سفر زمستانی ۳۰۰ هزار پرنده مهاجر به آذربایجان غربی

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: زیستگاه‌های آبی استان سالانه میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پرنده بومی و مهاجر است که از این مناطق برای زمستان گذرانی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، عزیز عطایی افزود: زیستگاه‌های آبی استان مکانی مناسب برای پرنده های آبزی و کنارآبزی است که بخشی از این پرندگان برای زمستان‌گذرانی وارد تالاب‌ها می‌شوند.

او اضافه کرد: بسیاری از پرندگان در فصل بهار برای لانه‌سازی و جوجه‌آوری وارد تالاب‌های آذربایجان‌غربی می‌شوند و به همین خاطر کمتر در طول روز دیده می‌شوند اما در فصل پاییز حضور پرندگان بیشتر به منظور زمستان گذرانی و استراحت و تغذیه است و در طول روز می‌توان با چشم عادی یا دوربین آنها را مشاهده کرد.

عطایی بیان کرد: در فصل مهاجرت گونه هایی از قبیل فلامینگو، انواع مرغابی‌ها، پلیکان خاکستری و سفید، تنجه، قوی گنگ و فریاد کش، عروس غاز، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، درنای طناز، درنای معمولی، انواع کاکائی، کفچه نوک، آنقوت، انواع آبچلیک، قرقی، انواع کشیم، انواع خوتکا، آووست، انواع کاکائی، به زیستگاه‌های آذربایجان غربی مهاجرت دارند.