- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

همایش علمی نقش وکالت و قضاوت در بستر عدالت در خوی

به مناسبت هفته پژوهش همایش علمی نقش وکالت و قضاوت در بستر عدالت با حضور جمعی از صاحبنظران این حوزه در آذربایجان غربی در دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در این همایش که با حضور جمعی از وکلا و صاحبنظران حوزه قضاوت و دانشجویان رشته حقوق برگزار شد نقش وکالت و قضاوت در گسترش عدالت و کمک به قوه قضائیه در جهت کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی و آشنایی مردم با این دو ارکان تحقق عدالت بررسی شد.

لطفی رئیس برگزاری این همایش و مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی خوی رشته حقوق را یکی از رشته های  پرمخاطب در دانشگاههای آذربایجان غربی دانست و افزود:  آشنایی دانشجویان با ارتباط بین وکالت و قضاوت در گسترش عدالت قضایی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: در این همایش تعدادی از سخنرانان و صاحبنظران حوزه وکالت و قضاوت دیدگاههای خود را در زمینه نقش و اهمیت و جایگاه وکالت و قضاوت در جامعه برای دانشجویان بیان کردند.

لطفی همچنین از آغاز بکار انجمن علمی حقوق در دانشگاه آزاد  اسلامی هم خبر داد و تصریح کرد: توسعه مباحث تخصصی  رشته حقوق در جامعه و مراکز آموزش عالی، تعامل دانشجویان با قضات، وکلا و صاحبنظران و برپایی نشست‌های تخصصی درحوزه وکالت و قضاوت با عضویت دانشجویان رشته حقوق و فعالان این حوزه از مهمترین اهداف تاسیس این انجمن است.

در پایان این همایش با اهدای لوح و تندیس از ۲۰ دانشجو و استاد پژوهشگر موفق در عرصه رشته حقوق تجلیل شد.

دردانشگاه آزاد اسلامی خوی بیش از ۶۵۰ دانشجو در رشته حقوق مشغول به تحصیل هستند.