- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تاسیس مراکز نگهداری معتادان در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تاسیس مراکز نگهداری معتادان متجاهر در سطح استان با ظرفیت ۵۰۰ نفر اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، پروین محمدپوری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باتوجه به نیاز آذربایجان غربی و همچنین پیگیری مقام عالی استان مجوز احداث ۲ مرکز نگهداری معتادان متجاهر (ماده ۱۶) با مجموع ۵۰۰ نفر ظرفیت در شهرستان های شمالی و جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مرکز جنوب استان با ظرفیت ۲۵۰ نفر به مرکزیت شهر میاندوآب هم اکنون به پیمانکار واگذار شده و در احداث سرویس های بهداشتی و محوطه سازی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به نحوه کمک خیّران به حوزه پیشگیری و معتادان نیز بیان کرد: حساب بانکی مشترک نزد بانکی ملی برای کل استان در نظر گرفته شده که خیّران می توانند با پرداخت وجه و ارائه فیش واریزی، مبلغ مورد نظر در شهر خود و برای نیت مدنظر هزینه شود.

محمدپوری با اشاره به ضرورت توجه به بحث پیشگیری در حوزه مواد مخدر گفت: شورای اطلاع رسانی در راستای تولید محتوا و بازنشر پیام های آموزشی و تبلیغاتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تشکیل خواهد شد.