- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

یک‌هزار و ۶۰۰ وکیل در مرکز وکلای آذربایجان‌غربی فعالیت دارند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش وکلا در ارائه مشاوره های حقوقی درست به مردم و کاهش پرونده های قضایی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ وکیل در مرکز وکلای استان فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان مرکز وکلای قوه قضاییه در ارومیه افزود: این مرکز جایگاهی مهم در ارائه خدمات حقوقی و مشاوره‌ای دارد و در کنار دستگاه قضایی به احقاق حق و اجرای عدالت کمک می کند.

وی با تاکید بر لزوم مراجعه به وکیل قبل از طرح دعوی اضافه کرد: مراجعه به وکیل و مشاور قبل از طرح دعوی و شکایت بار سنگین دستگاه قضایی را کم می کند.

وی اظهار کرد: برای تثبیت امور وکلا و پیگیری مسائل اداری و آموزشی آنها نیاز به یک ساختمان متمرکز بود که با پیگیری‌های مدیریت قضایی و مرکز وکلای استان با تخصیص اعتبار مورد نیاز این ساختمان خریداری، تکمیل و تجهیز شد و امروز آماده ارائه خدمات به وکلا است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فراهم کردن بسترهای خدماتی و زیرساخت‌های مناسب موجب تثبیت فرهنگ مراجعه به وکیل و متخصصان حقوقی در جامعه می‌شود، افزود: امیدواریم راه اندازی این مرکز نیز بتواند در این باره کارساز باشد.

به گزارش دروازه سنگی [1]، ساختمان مرکز وکلا با زیربنایی بالغ بر ۶۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۸۴ متر مربع امروز افتتاح و آماده ارائه خدمات به مردم و جامعه وکلای مرکز قوه قضائیه شد.