- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

برخورد با ناوگان باری متخلف در آذربایجان‌غربی

امسال بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ تن اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل کالا در جاده‌های آذربایجان‌غربی شناسایی و کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ایرج دست نشان گفت: تمام بار‌های عبوری در جاده‌های کشور باید از نظر وزن و ابعاد بر اساس مقررات حمل و نقل بار باشد و ناوگان باری که حجم و وزن آن خارج از استاندارد‌های لازم است، ملزم به دریافت پروانه عبور از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اداره ایمنی و ترافیک در استان متولی صدور پروانه عبور بوده و تعیین ساعت تردد، سرعت و مسیر‌های عبور مجاز از جمله مواردی را شامل می‌شود که در پروانه عبور بار‌های ترافیکی قید شده است.

دست نشان افزود: در هشت ماهه اول امسال، در ۶ مرکز صدور پروانه تردد بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ پروانه عبور بار‌های ترافیکی در جاده‌های استان صادر شده است.

او در ادامه با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ اذعان کرد: بارگیری محمولات با وزن بیش از حدمجاز به عنوان تخلف اضافه تناژ محسوب می‌شود که کنترل دروازه‌ای ناوگان حمل و نقل کالا در محور‌های مواصلاتی استان در حال انجام بوده به نحوی که در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ تن اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل کالا شناسایی و کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

دست نشان با توجه به طرح شناسایی برخورد با متخلفان اضافه تناژ اعلام کرد: طرح مذکور در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در تمامی محور‌ها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام می‌شود.