- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

عملیات اجرایی نهضت توسعه فیبر نوری در چهار شهر آذربایجان غربی آغاز شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی نهضت توسعه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها که از برنامه های مهم دولت سیزدهم است، در چهار شهر ارومیه، سلماس، خوی و مهاباد آغاز شده و روند حفاری برای مسیرهای فیبرنوری با سرعت در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، قاسم جلیلی نژاد روز چهارشنبه افزود: تا امروز ۱۳۰ کیلومتر حفاری، داکت گذاری و شوتینگ در این خصوص در چهار شهر اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: طرح نهضت ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و تا پایان دولت سیزدهم توسعه فیبر نوری در بخش منازل و کسب و کارها باید به ۸۰ درصد برسد.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی در این خصوص در بین استان های شمال غرب کشور پیشتاز بوده و این روند با سرعت ادامه دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تاکید کرد: اولویت امروز این وزارتخانه، توسعه اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری برای ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب و کارها تا پایان دولت سیزدهم است.

جلیلی نژاد ادامه داد: این موضوع در دهه های گذشته مورد غفلت واقع شده به طوری که سهم اینترنت ثابت آذربایجان غربی از کل اینترنت مصرفی ۸.۵ درصد بوده و این رقم در کشور ۱۳.۵درصد است.

وی گفت: مابقی سهم اینترنت مصرفی که بیش از ۹۰ درصد را در استان شامل می شود، مربوط به اینترنت همراه است که به شدت بار ترافیکی در این بخش ایجاد می کند.

به گزارش دروازه سنگی [1]، طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از سال جاری در آذربایجان غربی آغاز شده و با همراهی برخی نهادها نظیر شهرداری ها به پیش می رود.