- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سرمایه گذاری بنیاد برکت در خوی به یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است

مسول بنیاد برکت در شمال آذربایجان غربی گفت: این بنیاد در حدود سه سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در خوی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مسعود انوری افزود: این بنیاد از سال ۱۳۹۹ تاکنون در بیش از ۱۰۰ نقطه شهری و روستایی این شهرستان حدود یک هزار و ۵۰۰ طرح اجرا کرده که موجب ایجاد یا تثبیت اشتغال ۲ هزار نفر شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های بنیاد برکت از سال های گذشته تاکنون موجب تاثیر گذاری در کاهش مهاجرت‌ها و مهاجرت معکوس و نیز افزایش رضایتمندی مردم در مناطق محروم نسبت به اجرای طرح ها شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سیاست‌گذاری های انجام گرفته در راستای نیل به تامین امنیت پایدار غذایی کشور و نقش زنجیره های سبز(کشاورزی) و آبی(آبزیان)، بنیاد برکت ورود ارزشمندی به این موضوع داشته و طی سال های اخیر موفق به اجرای ۳۶۳ طرح در زمینه زنجیره های سبز و آبی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال شده است.

مسوول بنیاد برکت در شمال آذربایجان غربی درخصوص دیگر طرح های اجرا شده توسط بنیاد برکت اظهار کرد: اجرای طرح هایی همچون پرورش آبزیان، نهالستان هایی با متد نوین، مزارع پسته، مزارع گل محمدی، سیستم های آبرسانی و استخرهای ذخیره، گلخانه های کوچک و متوسط، ادوات کشاورزی و سایر صنایع تبدیلی و تکمیلی از موفقیت های بنیاد برکت در این شهرستان بوده است.

انوری گفت: این بنیاد در نظر دارد در سال جاری و آینده بیش از ۷۰۰ طرح با سرمایه گذاری مستقیم یک هزار میلیارد ریالی و ایجاد یا تثبیت قریب به یک‌هزار اشتغال در بیش از ۶۰ نقطه شهری و روستایی را اجرا کند.

به گزارش دروازه سنگی [1]، بنیاد برکت از جمله بنیادهای زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که در راستای توسعه مناطق مختلف کشور سرمایه گذاری می کند.

خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که بعد از ارومیه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان به شمار می رود.